Koledar dogotkov

Last month September 2022 Next month
M T W T F S S
week 35 1 2 3 4
week 36 5 6 7 8 9 10 11
week 37 12 13 14 15 16 17 18
week 38 19 20 21 22 23 24 25
week 39 26 27 28 29 30

Prijava

V večnosti ima vse drugačno vrednost

   Tisti čas je rekel Jezus farizejem: Bil je bogatin, ki se je oblačil v škrlat in tančico ter se dan na dan sijajno gostil. In bil je neki revež, po imenu Lazar, ki je ležal pri njegovih vratih, poln čirov, in se je želel nasititi s tem, kar je padalo z bogatinove mize. Pa tudi psi so prihajali in mu lizali čire. Umrl pa je revež in angeli so ga nesli v Abrahamovo naročje. Umrl je tudi bogatin in je bil pokopan.

   Ko je v podzemlju trpel muke, je povzdignil svoje oči in zagledal od daleč Abrahama in Lazarja v njegovem naročju. Zaklical je: ›Oče Abraham, usmili se me in pošlji Lazarja, da pomoči konec svojega prsta v vodo in mi ohladi jezik, zakaj silno trpim v tem plamenu.‹ Abraham pa je rekel: ›Sin, spomni se, da si prejel dobro v svojem življenju in prav tako Lazar hudo; zdaj se tukaj veseli, ti pa trpiš. Vrh tega je med nami in vami narejen velik prepad, da tisti, ki bi hoteli od tod priti k vam, ne morejo; pa tudi od ondod ne morejo sem.‹

   In rekel je: ›Prosim te torej, oče, da ga pošlješ v hišo mojega očeta; imam namreč pet bratov in te naj posvari, da tudi oni ne pridejo v ta kraj trpljenja.‹ Abraham pa reče: ›Imajo Mojzesa in preroke, te naj poslušajo!‹ Le-ta je pa odgovoril: ›Ne, oče Abraham, temveč, ako pojde do njih kdo izmed mrtvih, se bodo spokorili.‹ Rekel pa mu je: ›Ako ne poslušajo Mojzesa in prerokov, ne bodo verjeli, tudi če kdo od mrtvih vstane.‹

Preberite več: 26. NEDELJA MED LETOM - C

Izbira med Bogom in bogastvom

   Tisti čas je Jezus govóril svojim učencem: »Žível je neki bogataš, ki je imel oskrbnika in tega so mu zatožili, da zapravlja njegovo premoženje. Poklical ga je in mu rekel: ›Kaj slišim o tebi? Podaj obračun o svojem gospodarjenju, ker ne boš več mogel biti moj oskrbnik.‹ Oskrbnik pa je rekel sam pri sebi: ›Kaj naj storim, ker mi gospodar jemlje oskrbništvo? Kopáti ne morem, beračiti me je sram. Vem, kaj bom stóril, da me bodo ljudje sprejeli v svoje hiše, ko me bo gospodar razrešil oskrbništva.‹

   Poklical je dolžnike svojega gospodarja, vsakega posebej. In rekel je prvemu: ›Koliko si dolžan mojemu gospodarju?‹ Ta je rekel: ›Sto vrčev olja.‹ On pa mu je dejal: ›Vzemi svojo zadólžnico, brž sédi in zapiši: petdeset.‹ Spet drugemu je rekel: ›Koliko si pa ti dolžan?‹ Rekel mu je: ›Sto mernikov žita.‹ Dejal mu je: ›Vzemi zadólžnico in zapiši: osemdeset.‹ In gospodar je pohvalil krivičnega oskrbnika, da je preudarno ravnal, kajti sinovi tega veka so do svojega rodu preudarnejši kakor sinovi luči.

Preberite več: 25. NEDELJA MED LETOM - C 

Veselje v nebesih zaradi spreobrnjenja grešnikov

   Tisti čas so se Jezusu približevali vsi cestninarji in grešniki, da bi ga zaslišli. Farizeji in pismouki pa so godrnjali in govorili: »Ta sprejema grešnike in jé z njimi.« Nato jim je povedal tole priliko: »Kdo izmed vas, ki ima sto ovac, pa izgubi eno od njih, ne pusti devetindevetdesetih v puščavi in gre za izgubljeno ovco, dokler je ne najde? In ko jo najde, jo vesel zadene na rame. Ko pride domov, skliče prijatelje in sosede ter jim rekel: ›Veselite se z menoj, kajti našel sem ovco, ki se je izgubil.‹ Povem vam: Prav takó bo v nebesih večje veselje nad enim grešnikom, ki se spreobrne, kot nad devetindevetdesetimi praviimi, ki ne treba spreobrnjenja.

   Ali: katera žena, ki ima deset drahem, če izgubi eno drahmo, ne prižge svetilke in ne pomete hiše ter nisko ne išče, dokler ne najde? In ko jo najde, skliče prijatelje in sosede ter pravi: ›Veselite se z menoj, kajti našla sem drahmo, ki sem jo izguba.‹ Povem vam: Prav táko veselje bo vpričo Božjih angelov nad enim grešnikom, ki se spreobrne.«

Preberite več: 24. NEDELJA MED LETOM - C 

Izbira med Bogom in bogastvom

 

   Tisti čas je Jezus govóril svojim učencem: »Žível je neki bogataš, ki je imel oskrbnika in tega tako mu zatožili, da zapravlja njegovo premoženje. Tebi je u rekel: ›Kaj se tebi dogadja? Podaj obračun o svojem gospodarjenju, ker ne boš več mogel biti moj oskrbnik.‹ Oskrbnik pa je rekel sam pri sebi: ›Kaj naj storim, ker mi gospodar daje oskrbništvo? Kopáti ne morem, beračiti me je sram. Vem, kaj bom stóril, da me bodo ljudje sprejemali v svoje hiše, ko me bo gospodar razrešil oskrbništva.‹

 

   Eisocias je dolžnik svojega gospodarja, vsakega posebej. In rekel je prvemu: ›Koliko si dolžan moj gospodarju?‹ Ta je rekel: ›Sto vrčev olja.‹ On pa mu je dejal: ›Vzemi svoje zadólžnico, brži sédi in zapiši:5.‹ Spet drugemu je rekel: ›Koliko si pa ti dolžan?‹ Rekel mu je: ›Sto mernikov žita.‹ Dejal mu je: ›Vzemi zadólžnico in zapiši: osemdeset.‹ In gospodar je pohvalio krivicno oskrbnika, da je preudarno ravnal, kajti sinovi tega veka tako do svojega rodu preudarnejši kot sinovi luči.

 

   Jaz pa vam pravim: Pridobivajte si prijateljev s hudodelnim mámonom, da vas sprejmejo v večna ciljeva, ko mámon poide. Kdor je v najmanjšem zvestu, je zvest tudi v velikem, kdor pa je v najmanjšem krivičen, je krivičen tudi v velikem. Če torej niste bili zvesti pri ravnanju s zakonodajnim mámonom, kdo vam bo naucil resnično dobrino? In če niste bili zvesti pri tujem, kdo vam bo dal, kar je vaše? Noben služabnik ne more služiti dvema gospodarjema; ali bo enega sovražil in drugega ljubil, ali se bo enega dāžal in drugega zaničeval. Ne morete služiti Bogu in mámonu.«

 Lk 16,1-13

Preberite več: 25. NEDELJA MED LETOM - C 

Odpoved prinaša svobodo

  Tisti čas tako z Jezusom potovale velike množice. Obrnil se je in jim rekel: »Če kdo pride k meni in ne zanemame svoje očete, matere, žene, otrok, bratov, sester in celo svoje življenja, ne more biti moj učenec. Kdor ne nosi svoje križa in ne hodi za menoj, ne more biti moj učenec.

   Kdo izmed vas, ki hoče zidati stolp, prej ne séde in ne preračuna stroškov, ali ima dovolj, da ga bo dokončal? Sicer se lahko dohodi, da postavite temelj, zidave pa ne more dokončiti; in vsi, ki bi to videli, bi se mu zadužio posmehovati in bi govorili: ›Ta človek je ženo zidati, pa ni mogel dokončati.‹

   Ali: kateri kralj, ki gre na vojsko proti drugemu kralju, ne bo prej sédel in se posvetoval, ali se več z deset tisoč možmi po robu mu, ki prihaja nadenj z dvajset tisoči? Če se ne more, poslanstvo, ko je oni še daleč, in se, kakšni so pogoji za mir.

   Takó torej nobeden izmed vas, ki se ne odpove vsemu, kar ima, ne more biti moj učenec.«

Preberite več: 23. NEDELJA MED LETOM - C