Čez osem dni je prišel Jezus
Pod noč tistega dne, prvega v tednu, ko so bila vrata tam, kjer so se učenci zadrževali, iz strahu pred Judi zaklenjena, je prišel Jezus, stopil mednje in jim rekel: »Mir vam bodi!« In ko je to rekel, jim je pokazal roke in stran. Učenci so se razveselili, ko so videli Gospoda. Tedaj jim je Jezus spet rekel: »Mir vam bodi! Kakor je Oče mene poslal, tudi jaz vas pošiljam.« In ko je to izrekel, je dihnil vanje in jim dejal: »Prejmite Svetega Duha! Katerim grehe odpustite, so jim odpuščeni; katerim jih zadržite, so jim zadržani.«
Tomaža, enega izmed dvanajstérih, ki se je imenoval Dvojček, pa ni bilo med njimi, ko je prišel Jezus. Drugi učenci so mu torej pripovedovali: »Gospoda smo videli.« On pa jim je rekel: »Če ne vidim na njegovih rokah rane od žebljev in ne vtaknem prsta v rane od žebljev in ne položim roke v njegovo stran, nikakor ne bom veroval.«
Čez osem dni so bili njegovi učenci spet notri in Tomaž z njimi. Jezus je prišel pri zaprtih vratih, stopil mednje in jim rekel: »Mir vam bodi!« Potem je rekel Tomažu: »Polôži svoj prst sèm in poglej moje roke! Daj svojo roko in jo polôži v mojo stran in ne bodi neveren, ampak veren.« Tomaž mu je odgovóril in rekel: »Moj Gospod in moj Bog!« Jezus mu je rekel: »Ker si me videl, veruješ? Blagor tistim, ki niso videli, pa verujejo!«
Potrebno je bilo, da je Kristus vstal od mrtvih
Prvi dan tedna je prišla Marija Magdalena navsezgodaj, še v temi, h grobu in je videla, da je kamen odstranjen od groba. Tedaj je stekla in prišla k Simonu Petru in k drugemu učencu, ki ga je imel Jezus rad, ter jima rekla: »Gospoda so vzeli iz groba in ne vemo, kam so ga položili.« Peter in óni drugi učenec sta šla ven in se odpravila h grobu. Skupaj sta tekla, vendar je drugi učenec Petra prehítel in prvi prišel h grobu. Sklônil se je in videl povôje, ki so ležali tam, vendar ni vstopil. Tedaj je prišel tudi Simon Peter, ki je šel za njim, in stopil v grob. Videl je povôje, ki so ležali tam, in prtič, ki je bil na Jezusovi glavi, a ne ob povôjih, temveč posebej zvit na drugem mestu. Tedaj je vstopil tudi oni drugi učenec, ki je prvi prišel h grobu; in videl je in veroval. Nista še namreč razumela Pisma, da mora Gospod vstati od mrtvih.
To je dan Jezusovega trpljenja in smrti na križu. Ta dan je strogi post. Veliki petek je ves preplavljen s spomini na Jezusovo neznosno trpljenje. Ob nenehnem zaničevanju, posmehovanju, trnovi kroni, bičanju, prenašanju težkega križa na kraj svoje smrti … On pa ljubi do konca. Ponuja nam vedno novo možnost. Deli nam svoj blagoslov. Simbolika velikega petka predstavlja namero in razpoloženje, da se v odpovedi odpremo in postanemo bolj razpoložljivi za Božjo milost in spreobrnjenje srca. Spremljajmo ga na poti, ki jo mora prehoditi z nami in za nas, ter vsaj svoj del naloge opravimo tako, da mu ne bo v dodatno breme. Ta dan je strogi post.
Beremo pasijon po Janezu (18,1-19,42): »"Si ti judovski kralj? ... Moje kraljestvo ni od tega sveta. Ko bi bilo moje kraljestvo od tega sveta, bi se moji služabniki bojevali, da ne bi bil izročen Judom, toda moje kraljestvo ni od tod. ... Jaz sem se rodil in sem prišel na svet zato, da pričujem za resnico. Kdor je iz resnice, posluša moj glas." ... "Proč z njim, proč z njim, križaj ga!" ... "Izpolnjeno je." In nagnil je glavo in izdihnil.«
Začenja se devetdnevnica k Božjemu usmiljenju.
To je dan Jezusovega počitka v grobu. Ta dan pripravimo velikonočna jedila in se udeležimo televizijskega prenosa blagoslova velikonočnih jedil.
Pripravimo blagoslovljeno vodo, s katero poškropimo svoja jedila skladno z navodili podanimi na TV in uporabimo naslednji obrazec.
Blagoslov velikonočnih jedil
1. Znamenje križa
2. Desetka rožnega venca
3. Božja beseda
Berilo iz pete Mojzesove knjige (Mz 8, 2-3).
Mojzes je govoril izvoljenemu ljudstvu: Spominjaj se vsega pota, po katerem
te je Gospod, tvoj Bog, teh štirideset let vodil po puščavi, da bi te ponižal in
preskusil, da bi spoznal, kaj je v tvojem srcu, ali boš spolnjeval njegove
zapovedi ali ne. Poniževal te je in te stradal, potem pa hranil z mano, ki je nisi
poznal in je niso poznali tvoji očetje, da bi ti pokazal, da človek ne živi samo od
kruha; kajti človek živi od vsega, kar nastaja po Gospodovih ustih.
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 6,47-51).
Resnično, resnično, povem vam: Kdor veruje vame, ima večno življenje. Jaz
sem kruh življenja. Vasi očetje so v puščavi jedli mano in so umrli. To je kruh,
ki prihaja iz nebes, da kdor od njega je, ne umrje. Jaz sem živi kruh, ki sem
prišel iz nebes. Če kdo je od tega kruha, bo živel vekomaj. Kruh pa, ki ga bom
dal jaz, je moje meso za življenje sveta.
4. Blagoslovna molitev velikonočnih jedil (po možnosti z blagoslovljeno
vodo)
Molimo. Bog, naš Oče, od tebe so vse dobrine, od tebe je vse, kar smo in kar
imamo. Blagoslovi te jedi in nas nauči, da bomo v tvojih darovih gledali tvojo
neskončno ljubezen. Vsi, ki jih bomo uživali, naj se veselimo telesnega in
dušnega zdravja. Po Kristusu, našem Gospodu. Amen.
Veliki četrtek je praznik evharistije in praznik duhovništva. Na ta dan se spominjamo, kako je Jezus obhajal zadnjo večerjo s svojimi apostoli. Pri tej zadnji večerji je postavil zakrament sv. maše ali evharistije ter zakrament mašniškega posvečenja.
Jezus je pri zadnji večerji izročil svoje telo in kri v jed in pijačo. Obenem je postavil zapoved medsebojne ljubezni, kar je simbolično storil z gesto umivanja nog učencem. Po zadnji večerji je odšel v vrt Getsemani, kjer se začenja njegovo trpljenje.