Sin človekov je gospodar tudi sobote
Neko soboto je šel Gospod skozi žitna polja in njegovi učenci so spotoma začeli smukati klasje. Farizeji so mu govorili: »Glej, kaj delajo v soboto. To ni dovoljeno!« Rekel jim je: »Ali niste nikoli brali, kaj je stóril David, ko je zašel v stisko in je bil lačen sam in tisti, ki so bili z njim? Kako je ob času vélikega duhovnika Abjatárja stopil v Božjo hišo in jedel posvečene hlebe, ki jih smejo jesti samo duhovniki, in jih dal tudi tistim, ki so bili z njim?« Nato jim je govóril: »Sobota je ustvarjena zaradi človeka in ne človek zaradi sobote. Zato je Sin človekov tudi gospodar sobote.«
Jezus je spet šel v shodnico in tam je bil človek, ki je imel suho roko. Prežáli so nanj, ali ga bo ozdravil v soboto, da bi ga tožili. Tedaj je rekel možu s suho roko: »Vstani in stopi v sredo!« Njim pa je rekel: »Ali se sme v soboto delati dobro ali zlo, življenje rešiti ali uničiti?« Ti pa so molčali. Jezno jih je premeril z očmi in žalosten nad zakrknjenostjo njihovih src rekel človeku: »Iztegni roko!« Iztegnil jo je in roka je bila ozdravljena. In farizeji so takoj odšli in se s herodovci posvetovali zoper njega, kako bi ga umorili.
Mr 2,23-3,6
POSVEČUJ GOSPODOV DAN
Božja beseda današnje nedelje nas opominja, da je potrebno spoštovati Gospodov dan, kar pa ne pomeni, da ne smemo opravljati dobrih del. V 5. Mojzesovi knjigi beremo, da je Bog naročil ljudstvu, ki je bilo na poti v obljubljeno deželo: »Pazi nas sobotni dan in ga posvečuj, kakor je zapovedal Gospod, tvoj Bog!« Ob preobilnem delu potrebujemo tudi dovolj časa za počitek, obiske sorodnikov in prijateljev ter za Boga. To je dragoceni čas za preverjanje našega življenja, naše poti proti večnosti, kjer nas čaka Gospod, naš Bog, ki mu gre vse naše čaščenje in slavljenje. Ali izkoristimo nedeljo za druženje z Bogom in ljudmi, ki so naši sopotniki skozi tuzemsko življenje?
Ker je Jezus dobra dela delal tudi v soboto, so ga farizeji zaradi tega pogosto napadali. V današnjem evangeliju jim zaradi kritike, ker so njegovi učenci smukali klasje, odgovarja: »Sobota je ustvarjena zaradi človeka in ne človek zaradi sobote!« Povedati hoče, da življenjsko nujne stvari, kot sta hrana in skrb za tiste, ki si sami ne morejo pomagati, so izvzete iz te zapovedi. Človek in njegovo življenje imata prednost in vsi predpisi morajo naše življenje podpirati in osmišljati. Vsak obred, ki ne upošteva človeškega dostojanstva, je napačen in ga je treba ukiniti. To ne pomeni, da Jezus podpira nedeljsko delo. Nedelja mora biti dan počitka in smemo delati le najnujnejše stvari, ki so potrebne za preživetje. Seveda pa ni prave nedelje brez bogoslužja, kjer se zbiramo, da bi skupaj častili Boga in se mu priporočali v svojih molitvah.
V četrtek smo praznovali praznik Svetega Rešnjega Telesa in Krvi. Pri sveti maši Jezus na skrivnosten način prihaja med nas v podobi kruha in vina. Na ta način je prisoten med nami in opogumlja našo skupnost, da gre lažje skozi mnoge težave, ki jih prinaša vsakdanje življenje. Iz neizmerne ljubezni se nam daje v jed pri svetem obhajilu. Ta praznik nas torej spomni na dejstvo, da smo krhki in ranljivi, a vendar je Bog ves čas z nami, hrani nas s samim seboj že v tem času minljivosti.
Jože Č.