Gospod bo dal vinograd v najem drugim
Tisti čas je Jezus rekel velikim duhovnikom in starešinam ljudstva: »Poslušajte drugo priliko! Bil je hišni gospodar, ki je zasádil vinograd, ga obdal z ograjo, izkôpal v njem stiskalnico in sezidal stolp; in dal ga je v najem viničarjem ter odpotoval. Ko se je približal čas trgatve, je poslal svoje služabnike k viničarjem, da bi pobrali njegov pridelek. Viničarji pa so njegove služabnike zgrabili in enega pretepli, drugega ubili in spet drugega kamnáli. Nato je poslal druge služabnike, več kakor prej, in storili so z njimi prav tako. Nazadnje je poslal k njim svojega sina, rekoč: ›Mojega sina bodo spoštovali.‹ Ko pa so viničarji zagledali sina, so sami pri sebi rekli: ›Ta je dedič. Dajmo, ubijmo ga in se polastimo njegove dediščine!‹ Zgrabili so ga, vrgli iz vinograda in ubili. Ko bo torej prišel gospodar vinograda, kaj bo stóril s temi viničarji?« Rekli so mu: »Hudobneže bo kruto pokončal, vinograd pa dal v najem drugim viničarjem, ki mu bodo ob svojem času dajali pridelek.« Jezus jim je rekel: »Ali niste nikoli brali v Pismih: ›Kamen, ki so ga zidarji zavrgli, je postal vogelni kamen. Gospod je to narédil in čudovito je v naših očeh.‹ Zato vam pravim: Vzelo se vam bo Božje kraljestvo in dalo ljudstvu, ki bo obrodilo njegove sadove.«
Mt 21,33-43
BOŽJI VINOGRAD
Že tretjo nedeljo zapored poslušamo Jezusove prilike o vinogradu. Najprej priliko o najemanju delavcev v različnih časih dneva, a gospodar plača enako tistim ki so zadnji prišli v vinograd, kot tistim ki so prišli prvi, saj se je z prvimi pogodil za en denarij plačila. Prejšnjo nedeljo smo slišali priliko o očetu, ki pošlje svoja dva sinova delat v vinograd: prvi reče »Ne!« a vseeno gre, drugi reče »Da!« a ne gre. Kdo je izpolnil očetovo voljo je popolnoma jasno. Današnji evangelij pa nam govori o gospodarju, ki je zasadil vinograd, ga zaščitil z ograjo, izkopal stiskalnico in sezidal stolp. Dal ga je v najem viničarjem in odpotoval. Ob času trgatve je poslal najprej služabnike, da mu dajo pridelek, a so viničarji služabnike pretepli, kamnali in enega ubili. Enako so storili, ko je spet poslal druge služabnike. Nazadnje je poslal sina, ki so ga prav tako ubili.
S to priliko je Jezus želel pokazati, kako so Božji preroki in njegov Sin zavrnjeni in ubiti od ljudi, ki so jim bili zaupani Božji darovi. Ta prilika je tudi napoved sodbe nad Izraelom, ki je zavrgel Božje kraljestvo in njegovega Mesija. Vinograd je simbol ljudstva, ki ga je Bog izbral in ga vzgajal z ljubeznijo. Služabniki, ki jih je gospodar poslal, so preroki, ki so oznanjali Božjo voljo. Sin je Jezus Kristus, edinorojeni Sin Božji, ki je prišel na svet, da bi nas odrešil. Viničarji so voditelji ljudstva, ki so se uprli Božjemu načrtu in hoteli imeti vinograd zase. Ta prilika nas spodbuja k hvaležnosti Bogu za vse njegove dobrote in k zvestobi njegovemu klicu. Prav tako nas opominja na nevarnost prevzetnosti in pohlepa, ki lahko uničita naše življenje in naš odnos z Bogom.
Jezus je rekel velikim duhovnikom in starešinam ljudstva: »Ali niste nikoli brali v pismih: 'Kamen, ki so ga zidarji zavrgli je postal vogelni kamen. Gospod je to naredil in čudovito je v naših očeh’.« Jezus je citiral 22. in 23. verz iz psalma 118, ki je hvalnica Bogu za njegovo zvestobo in usmiljenje. Ta psalm je bil del judovskega obreda pashe, ki je spominjal na osvoboditev iz Egipta. Jezus in njegovi učenci so ga verjetno prepevali na zadnji večerji, preden so odšli v vrt Getsemani. Ta psalm je tudi napovedal Jezusovo trpljenje, smrt in vstajenje. Kamen, ki so ga zidarji zavrgli, je postal vogelni kamen, je simbol Jezusa, ki je bil zavrnjen in križan, a je postal temelj novega Božjega ljudstva. Gospod je to naredil in čudovito je v naših očeh, je izraz hvaležnosti in zaupanja v Božje delovanje. Bog grešnega človeštva ni zavrgel, ampak je poslal svojega Sina, ki bo kot vogelni kamen držal pokonci svojo Cerkev. Ponosni smo lahko, da nas ima Jezus zares rad in nas vabi, da njegovo ljubezen ponesemo v svet, ki hrepeni po odrešeniku.
Jože Č.