Jagnje Božje odjemlje greh sveta
Tisti čas je Janez Krstnik zagledal Jezusa, da prihaja k njemu, in je rekel: »Glejte, Jagnje Božje, ki odjemlje greh sveta. Ta je tisti, o katerem sem rekel: Za menoj pride mož, ki je pred menoj, kajti bil je prej kakor jaz. In jaz ga nisem poznal, vendar sem zato prišel in krščujem z vodo, da se on razodéne Izraelu.« In Janez je izpričal: »Videl sem Duha, ki se je spuščal z neba kakor golob in ostal nad njim. In jaz ga nisem poznal; tisti, ki me je poslal krščevat z vodo, mi je rekel: ›Na kogar boš videl prihajati Duha in ostati nad njim, tisti krščuje s Svetim Duhom.‹ In videl sem in pričujem, da je ta Božji Sin.«
Jn 1,29-34
JAGNJE BOŽJE REŠUJE
Ta evangeljski odlomek govori o dveh živalih z velikim duhovnim pomenom v Svetem pismu: o jagnjetu in golobu. Božje Jagnje spominja na lik zmagovitega Jagnjeta v knjigi Razodetja: je pastir narodov; zdrobi zle sile na zemlji. V Jezusovem času so si ljudje predstavljali, da se bo ob koncu časov pojavilo zmagovito Jagnje, ki bo uničilo sile greha, nepravičnosti in zla. Janez Krstnik je opisal Jezusa kot Božje Jagnje, ki uniči greh sveta. Sveto pismo vidi goloba globoko povezanega z gnezdom. V našem besedilu pomeni, da je Duh v Jezusu našel svoje »gnezdo«, svoj življenjski prostor ljubezni. Poleg tega simbolizira Očetovo ljubezen, ki počiva na Jezusu kot v stalnem bivališču. Izraz "kot golob" je uporabljen v povezavi z glagolom »spuščati se«. Na ta način želi odlomek povedati, da ne gre za fizičnega goloba, ampak za način, kako se Duh spušča (kot let goloba), v smislu, da ne vzbuja groze, ampak zaupanje.
Janez Krstnik je takole opredelil Jezusa: »Ta je tisti, o katerem sem rekel: Za menoj pride mož, ki je pred menoj, kajti bil je prej kakor jaz!« Čeprav je bil Jezus kot človek šest mesecev mlajši od Janeza, je Janez v vsej ponižnosti priznal, da je Jezus Bog. On in njegovi učenci so to spoznali ob Jezusovem krstu, ker je bilo Janezu Krstniku razodeto: »Na kogar boš videl prihajati Duha in ostati nad njim, tisti krščuje s Svetim Duhom.« Da je Jezus Bog, imamo zanesljive podatke, ki so podprti s pričevanjem. Vse to nam mora biti v pomoč, da sprejmemo Jezusa in ga priznamo za svojega odrešenika. Poglobimo se v njegovo življenje, ki je pričevanje ljubezni do človeka. Prišel je, da bi nas rešil bede posledic greha in nam podaril notranje ozdravljenje. Notranjemu ozdravljanju sledi tudi zunanje ali telesno ozdravljanje. O tem veliko beremo v Svetem pismu, po katerem se nam razodeva kot ljubeči Bog, zato mu radi prisluhnimo.
Apostol Pavel je vsako pismo začel s pozdravi in opredelitvijo vloge, ki jo ima posamezna skupnost v Božjem načrtu. Korinčane in vse nas nagovarja kot posvečene v Kristusu in poklicane, da živimo sveto, kar pa bomo dosegli s pomočjo Kristusa, ki nam stalno naklanja svojo milost in moč, da lahko vztrajamo v dobrem.
Jože Č.