Izbira med Bogom in bogastvom
Tisti čas je Jezus govóril svojim učencem: »Žível je neki bogataš, ki je imel oskrbnika in tega so mu zatožili, da zapravlja njegovo premoženje. Poklical ga je in mu rekel: ›Kaj slišim o tebi? Podaj obračun o svojem gospodarjenju, ker ne boš več mogel biti moj oskrbnik.‹ Oskrbnik pa je rekel sam pri sebi: ›Kaj naj storim, ker mi gospodar jemlje oskrbništvo? Kopáti ne morem, beračiti me je sram. Vem, kaj bom stóril, da me bodo ljudje sprejeli v svoje hiše, ko me bo gospodar razrešil oskrbništva.‹
Poklical je dolžnike svojega gospodarja, vsakega posebej. In rekel je prvemu: ›Koliko si dolžan mojemu gospodarju?‹ Ta je rekel: ›Sto vrčev olja.‹ On pa mu je dejal: ›Vzemi svojo zadólžnico, brž sédi in zapiši: petdeset.‹ Spet drugemu je rekel: ›Koliko si pa ti dolžan?‹ Rekel mu je: ›Sto mernikov žita.‹ Dejal mu je: ›Vzemi zadólžnico in zapiši: osemdeset.‹ In gospodar je pohvalil krivičnega oskrbnika, da je preudarno ravnal, kajti sinovi tega veka so do svojega rodu preudarnejši kakor sinovi luči.
Noben služabnik ne more služiti dvema gospodarjema; ali bo enega sovražil in drugega ljubil, ali se bo enega držal in drugega zaničeval. Ne morete služiti Bogu in mámonu.«
Lk 16,1-13
KOMU SLUŽITI
Povzetek današnjega evangelija je stavek: »Noben služabnik ne more služiti dvema gospodarjema: ali bo enega sovražil in drugega ljubil, ali se bo enega držal in drugega zaničeval. Ne morete služiti Bogu in mamonu!« Večina se trudi, da se ne bi nikomur zamerili, zato je pogosto naša drža negotova, saj nas svet vabi s svojimi čari, na drugi strani pa je Gospod, ki nam ponuja vrednote, ki nam včasih niso všeč. Bog želi da se s vsem srcem odločimo za življenje po njegovih zapovedih in priporočilih. Včasih se odmaknemo od te poti, kot je to storil krivični oskrbnik, a je pred prihodom gospodarja premislil kako je ravnal. Ugotovil je, da je ravnal napak, zato se je odločil krivice vsaj delno popraviti.
Odlomek pravi, da je gospodar pohvalil svojega krivičnega oskrbnika, ker je ravnal "preudarno". Gre za modrost, ki izhaja iz pozornega in poglobljenega razmišljanja. V človeku je nekakšen kompas, ki mu pravimo vest, ki pomaga človeku pri razločevanju njegovih dejanj in ga usmerja, da spozna, kaj je prav in ga nagovarja, da popravi svoje napake. To je storil tudi ta krivični oskrbnik. Zbral je pogum, da je lahko naredil ta korak. Zato je bil ta oskrbnik preudaren. Za skrbnika je bilo rečeno, da je krivičen. Gre za pristransko ali nepravično razdelitev, ki ni uravnotežena. Ne omogoča harmonije. Povzroča kopičenje na eni strani in pomanjkanje vsega na drugi. Povzroča zlome, rane, bolečino na bolečino. Pogosto je za to kriv »mamon«. Gre za semitski izraz, ki ustreza "bogastvu", "posesti", "dobičku". Pomeni pa tudi skoraj poosebljenje boga − denarja, ki mu ljudje pogosto nespametno služimo kot sužnji neusahljivega sla »po čim večjem imetju, ki je toliko kot malikovanje«.
Jezus nam s to priliko postavlja jasno vprašanje: »Komu hočete služiti?" Postavljeni smo pred izbiro. Ali bomo v svojem življenju služili Bogu, ki je Ljubezen, ki se razdaja, ali pa bomo služili mamonu, ki nas vodi v kopičenje premoženja in egoizem, ki je s tem povezan. Zato moramo biti preudarni, kajti tudi materialne stvari potrebujemo za to življenje, ne smemo se pa navezovati nanje. Če bomo živeli, kot nas uči Jezus, bomo sposobni z ljubeznijo poskrbeti tudi za ljudi, ki sami ne zmorejo skrbeti zase. Naj nam Božja milost pomaga, da se bomo znali pravilno odločati in zmogli deliti svoje imetje z drugimi.
Jože Č.
Izbira med Bogom in bogastvom
Tisti čas je Jezus govóril svojim učencem: »Žível je neki bogataš, ki je imel oskrbnika in tega so mu zatožili, da zapravlja njegovo premoženje. Poklical ga je in mu rekel: ›Kaj slišim o tebi? Podaj obračun o svojem gospodarjenju, ker ne boš več mogel biti moj oskrbnik.‹ Oskrbnik pa je rekel sam pri sebi: ›Kaj naj storim, ker mi gospodar jemlje oskrbništvo? Kopáti ne morem, beračiti me je sram. Vem, kaj bom stóril, da me bodo ljudje sprejeli v svoje hiše, ko me bo gospodar razrešil oskrbništva.‹
Poklical je dolžnike svojega gospodarja, vsakega posebej. In rekel je prvemu: ›Koliko si dolžan mojemu gospodarju?‹ Ta je rekel: ›Sto vrčev olja.‹ On pa mu je dejal: ›Vzemi svojo zadólžnico, brž sédi in zapiši: petdeset.‹ Spet drugemu je rekel: ›Koliko si pa ti dolžan?‹ Rekel mu je: ›Sto mernikov žita.‹ Dejal mu je: ›Vzemi zadólžnico in zapiši: osemdeset.‹ In gospodar je pohvalil krivičnega oskrbnika, da je preudarno ravnal, kajti sinovi tega veka so do svojega rodu preudarnejši kakor sinovi luči.
Jaz pa vam pravim: Pridobivajte si prijateljev s krivičnim mámonom, da vas sprejmejo v večna bivališča, ko mámon poide. Kdor je v najmanjšem zvest, je zvest tudi v velikem, kdor pa je v najmanjšem krivičen, je krivičen tudi v velikem. Če torej niste bili zvesti pri ravnanju s krivičnim mámonom, kdo vam bo zaupal resnično dobrino? In če niste bili zvesti pri tujem, kdo vam bo dal, kar je vaše? Noben služabnik ne more služiti dvema gospodarjema; ali bo enega sovražil in drugega ljubil, ali se bo enega dŕžal in drugega zaničeval. Ne morete služiti Bogu in mámonu.«
Lk 16,1-13
KOMU SLUŽITI?
Odlomek pravi, da je gospodar pohvalil svojega krivičnega oskrbnika, ker je ravnal "preudarno". Gre za modrost, ki izhaja iz pozornega in poglobljenega razmišljanja. V človeku je nekakšen kompas, ki mu pravimo vest, ki pomaga človeku pri razločevanju njegovih dejanj in ga usmerja, da spozna, kaj je prav in ga nagovarja, da popravi svoje napake. To je storil tudi ta krivični oskrbnik. Zbral je pogum, da je lahko naredil ta korak. Zato je bil ta oskrbnik preudaren. Za skrbnika je bilo rečeno, da je krivičen. Gre za pristransko ali nepravično razdelitev, ki ni uravnotežena. Ne omogoča harmonije. Povzroča kopičenje na eni strani in pomanjkanje vsega na drugi. Povzroča zlome, rane, bolečino na bolečino. Pogosto je za to kriv »mamon«. Gre za semitski izraz, ki ustreza "bogastvu", "posesti", "dobičku". Pomeni pa tudi skoraj poosebljenje boga − denarja, ki mu ljudje pogosto nespametno služimo kot sužnji neusahljivega sla »po čim večjem imetju, ki je toliko kot malikovanje«.
Jezus nam s to priliko postavlja jasno vprašanje: »Komu hočete služiti?" Postavljeni smo pred izbiro. Ali bomo v svojem življenju služili Bogu, ki je Ljubezen, ki se razdaja, ali pa bomo služili mamonu, ki nas vodi v kopičenje premoženja in egoizem, ki je s tem povezan. Zato moramo biti preudarni, kajti tudi materialne stvari potrebujemo za to življenje, ne smemo se pa navezovati nanje. Če bomo živeli, kot nas uči Jezus, bomo sposobni z ljubeznijo poskrbeti tudi za ljudi, ki sami ne zmorejo skrbeti zase. Naj nam Božja milost pomaga, da se bomo znali pravilno odločati in zmogli deliti svoje imetje z drugimi.
Jože Č.