Jezus pred Pilatom
Tedaj je šel Pilat spet v sodno hišo, poklical Jezusa in mu rekel: »Si ti judovski kralj?« Jezus mu je odgovoril: »Praviš ti to sam od sebe ali so ti drugi povedali o meni?« Pilat je odvrnil: »Sem mar Jud? Tvoj narod in véliki duhovniki so te izročili meni. Kaj si storil?« Jezus je odgovoril: »Moje kraljestvo ni od tega sveta. Ko bi bilo moje kraljestvo od tega sveta, bi se moji služabniki bojevali, da ne bi bil izročen Judom, toda moje kraljestvo ni od tod.« Pilat mu je rekel: »Torej si ti vendarle kralj?« Jezus je odgovoril: »Ti praviš, da sem kralj. Jaz sem zato rojen in sem zato prišel na svet, da pričujem za resnico. Kdor je iz resnice, posluša moj glas.«
Jn 18,33-37
BOŽJE KRALJESTVO
Jezus v evangelijih večkrat spregovori o Božjem kraljestvu, ki se ne more primerjati z nobeno obliko zemeljskega kraljestva. Zato se mnogokrat sprašujemo, kakšno je to Božje kraljestvo? Blaise Pascal opazi tri načine kraljevanja: prvi način je nasilje in prelivanje krvi; drugi način je posvetna modrost, razumnost, zvitost; tretji način pa je Kristusov: je luč narodom, osvobaja, daje spoznanje, je kraljestvo vrednot: ljubezni, ponižnosti, uboštva, služenja. Zato je Kristus neprekosljiv kralj, brez slehernega greha (prim. Misli, 793). Jezus je pred Pilatom dejal, da je njegovo kraljestvo povezano z resnico in pravico, ki prihajata od Boga in sta sad njegove ljubezni. Ljubezen pa ne računa in ne meri, ampak se popolnoma razdaja. To naj bi bila kvaliteta njegovih učencev in tudi nas kristjanov. Kdor ljubi, je pravi kristjan.
Prerok Danijel (7,13-14) v videnju opazuje Božjo sodbo. Videl je Boga, pred katerim so pokleknila vsa ljudstva, ne glede na barvo kože, narod in jezik. V Božjem kraljestvu je prostor za vsakega, ker Božje ljubezni ne sme in ne more nihče omejevati. In kako si bomo mi »zaslužili« prostor med izbranimi? S konkretno ljubeznijo, ki se razdaja in ne računa na povračilo.
Tudi apostol Janez je v skrivnem razodetju (1,5-8) opazoval Jezusa, ki je postal sodnik vseh živih in mrtvih. V tem videnju je dojel vso resnico o človeštvu, ki je Boga zavrglo in ga križalo. Našemu Odrešeniku namreč pripada vsa oblast, čast in kraljestvo, zato se nenehno zahvaljujmo za velik dar vere, ki smo ga prejeli, in slavimo Boga z lepim življenjem.
V evangeliju po Janezu (18,33-37) Jezus spregovori o svojem kraljestvu. V celoti razodene bistvo svojega kraljestva v darovani smrti na križu in veličastnem vstajenju. V tem je veličina naše vere, v kateri se vedno zrcali njegova večna oblast in neuničljivo kraljestvo. Tej resnici se človek približa, če neprestano išče Resnico in oznanja njeno neuničljivost. Vse je prešlo ali bo prešlo, ni pa še prešla niti ena njegova beseda, ki jo je oznanil! Jezus je razložil resnico o svojem kraljestvu takole: »Moje kraljestvo ni od tega sveta. Ko bi bilo moje kraljestvo od tega sveta, bi se moji služabniki bojevali, da ne bi bil izročen Judom, toda moje kraljestvo ni od tod.« Kot kralj je v službi ljubezni. Kristusovo kraljestvo je v nesebičnem služenju drugim. Kako Jezus dokaže, da je res kralj? Na gori se je spremenil pred tremi apostoli. Večkrat z dejanji pokaže, da je gospodar nad življenjem in smrtjo. Na križu iz ljubezni daruje svoje življenje za našo rešitev. Tretji dan vstane od mrtvih. Na vnebohod se vpričo apostolov dvigne v nebo. In nam gre pripravit prostor pri Očetu. Isto Kristusovo kraljestvo se torej najprej kaže v revščini in trpljenju, nato pa v veličastvu in slavi. Poraja se v trpljenju ljubezni, a dosega polnost, ko zasije v luči resnice.
Mi smo tako otroci Kristusovega kraljestva. »Kakor sem vas jaz ljubil, tako se tudi vi med seboj ljubite!« nam naroča vladar kraljestva. Vse nas kliče, naj bomo v ljubezni otroci kraljestva.