Vabilo ob začetku katehetskega leta
Dragi starši in otroci!
Prisrčno vas vabimo na slovesen začetek katehetskega leta,
ki bo v nedeljo, 14. septembra, ob 10:00 pri sveti maši.
Ob začetku nove poti bomo skupaj prosili za Svetega Duha in za blagoslov,
da nas bo spremljal pri učenju, prijateljstvu in rasti v veri.
Otroci naj s seboj prinesejo šolske torbe in kolesarske čelade,
saj bo med sveto mašo poseben blagoslov za varno in uspešno šolsko leto.
Po sveti maši ste vsi – otroci in starši – lepo povabljeni še v župnijsko dvorano na kratek sestanek, kjer bomo skupaj nadaljevali s srečanjem in druženjem.
Veselimo se, da bomo novo katehetsko leto začeli skupaj, v zaupanju in veselju!
Prihodnjo nedeljo bomo obvestili o verouku, ki se bo začel s katehetsko mašo 14. septembra. Starši bodo po e-pošti dobili tudi osebno vabilo in obvestilo.
Od 3. avgusta velja sprenjen urnik delavniških svetih maš (samo ena maša dnevno)
PONEDELJEK, TOREK IN SREDA ob 9.00; ČETRTEK, PETEK IN SOBOTA 0B 18.30.
ODPRTOST ŽUPNIJSKE PISARNE: PONEDELJEK: 9.30-10.30, v ČETRTEK: 8.00-9.30 in 17.30-18.30. Lahko nas pokličete tudi po telefonu 02 331 94 81 ali 031 847 137 ter e-naslov: franc.kejzar@rkc.si. Spremljate nas lahko tudi na ŽUPNIJSKI FACEBOOK STRAN TRR: SI56 0451 5000 3334 495
DOGODKI IN OBVESTILA RKC
Pastirsko pismo mariborskega nadškofa msgr. Alojzija Cvikla POSTNI ČAS 2025
Pastirsko pismo mariborskega nadškofa msgr. Alojzija Cvikla Praznik Jezusovega krsta 2024
Sporočilo sv. očeta za post 2022
Poslanica papeža frančiška ob 30. svetovni dan bolnikov Poslanica svetovni dan bolnikov
Pastirsko pismo za postni čas 2021 POSTNI ČAS 2021
Pastirsko pismo slovenskih škofov za postni čas 2020
Božično voščilo astrelia msgr. Alojzija Cvikla DJ VOŠČILO
PASTIRKO PISMO MSGR. MAG. ALOJZIJA CVIKLA DJ OB NASTOPU SLUŽBE MARIBORSKEGA METROPOLITA. Pastirsko pismo
Dogajanja v tem temu:
VELIKI ČETRTEK: Krizmena maša bo v mariborski stolnici v četrtek, 14. aprila, ob 9.00. Maša zadnje večerje bo pri nas ob 18.30. Prostovoljni dar na Veliki četrtek bo za Ukrajino. Po maši bo nekaj časa češčenje Jezusa v sv. Rešnjem Telesu.
VELIKI PETEK: Ob 15.00 bo križev pot, ki ga pripravljajo mladi. Ob 18.30 bodo obredi Velikega petka. Po obredih bo pred Božjim grobom tiha molitev. V petek bo strogi post. Prostovoljni dar na Veliki petek je namenjen za Cerkev v Sveti deželi.
VELIKA SOBOTA: Ob 8.00 bodo hvalnice ob Božjem grobu, kjer bo ves dan tudi priložnost za češčenje. Blagoslovi velikonočnih jedil bodo ob 12.00, 13.00, 14.00, 14.30, 15.00, 15.30, 16.00, 17.00 in 18.00. Maša velikonočne vigilije bo ob 19.30.
VELIKA NOČ: Ob 6.00 bo vstajenjska procesija, nato slovesna maša. Maše bodo še ob 8.00, 10.00 in 18.30.
»Kadar te kdo povabi na svatbo, ne sédaj na prvo mesto, ker je lahko povabljen kdo, ki je imenitnejši od tebe, pa bo prišel tisti, ki je povabil tebe in njega, in ti rekel: ›Daj prostor temu!‹ Takrat se boš začel v sramoti presedati na zadnje mesto. … Kadar prirejaš gostijo, povabi uboge, pohabljene, hrome, slepe, in blagor tebi, ker ti ne morejo povrniti; povrnjeno ti bo namreč ob vstajenju pravičnih.«
Lk 14,8-10.12-14
Ko je bil Jezus na slovesnem kosilu pri nekem imenitnežu, je pozorno opazoval dogajanje pri izbiranju sedežev. Vsakdo si želi biti pomemben. Toda Jezus nas vabi, da se ne povzdigujemo nad druge. Ko se sam postaviš v ospredje, tvegaš ponižanje. Ko pa zasedeš zadnje mesto, priznavaš, da ne zahtevaš več, kot ti je dano. Prav takrat se odpre prostor za resnično dostojanstvo: če si poklican naprej, je to dar, ne pravica. Ponižnost ne pomeni, da si manjvreden, temveč da znaš počakati in sprejeti, da tvoje mesto določi ljubezen drugega – ne tvoja lastna zahteva. In prav v tem je svoboda: ne tekmovati, temveč biti hvaležen za prostor, ki ti je odmerjen. To nas vabi k drží: ne išči časti, ampak išči resnico. Tisto, kar si pred Bogom, je neprimerljivo večje od vsakega prvega sedeža na gostiji.
Jezusova beseda, naj povabimo uboge in tiste, ki nas ne morejo povabiti nazaj, zareže v našo logiko dajanja in vračanja. Običajno povabimo tiste, od katerih pričakujemo družbo, zahvalo ali povračilo. On pa obrne pogled: prava velikodušnost je tam, kjer ni povratne koristi. Ko povabiš uboge, hrome, slepe, takrat tvoja gesta preseže trgovino medsebojnih uslug. Takrat sežeš v čisto ljubezen – v dar, ki nima pogojev. To je ljubezen, ki jo Bog sam živi: daje, ne da bi zahteval nazaj. Blagor takemu človeku, pravi Jezus, ker nagrada ni v aplavzu, ne v družbenem priznanju, temveč v Bogu samem. Povrnjeno bo ob vstajenju pravičnih – ko se bo razodela resnica, da ima vsako nesebično dejanje večnost. (jč)
»Prizadevajte si, da vstopite skozi ozka vrata, kajti povem vam: veliko jih bo želelo vstopiti, pa ne bodo mogli. … Tedaj mu boste začeli govoriti: ›S teboj smo jedli in pili in po naših ulicah si učil,‹ toda rekel vam bo: ›Ne vem, od kod ste. Pojdite proč izpred mene vsi, ki delate krivico!‹«
Lk 13,24.26-27
Vsakdo si hoče zagotoviti pravo prihodnost. Tudi tisti, ki ne verjamejo v posmrtno življenje, razmišljajo o neki vrsti podaljšanju življenja, ker se zavedajo, da ima življenje veliko vrednost in se prehitro konča. Jezus je učencem odgovoril: »Prizadevajte si, da vstopite skozi ozka vrata!« Kaj je s tem hotel povedati? Ali ozka vrata pomenijo, da se je treba odpovedati vsemu, kar je lepo, dobro in poteši naše želje? Jezus je govoril, da je prišel, da bi nam pomagal živeti v polnosti. Polno pa živi tisti, ki se zna pravilno odločati in vidi razliko med dobrim in slabim, krepostjo in grehom. Ozka pot je povezana s pravo mero, da ne pretiravam v nobeni stvari, ne v telesnih in ne v duhovnih potrebah. Telo, duša in duh morajo vedno biti v pravem razmerju.
Jezus jasno pove, da zunanje bližine z njim – poslušanje njegovih besed, celo obedovanje z njim – ne zadošča. Ljudje bodo skušali uveljaviti svoj »dostop« do njega s tem, da so bili fizično navzoči ob njem. A on jim odgovori: »Ne vem, od kod ste.« To razkriva nekaj ključnega: pomembno ni zgolj, da smo blizu Jezusovih besed ali navzoči pri obredih, ampak da se njegova beseda ukorenini v naše življenje. Če človek ostaja v nepravičnosti, v krivici, potem zunanja pripadnost ne šteje. To je torej poziv k resničnemu spreobrnjenju. Jezus ne išče spominov na druženje, ampak življenje, ki se je spremenilo v pravičnosti, usmiljenju in zvestobi. Tisto, kar šteje, ni spomin na srečanja z njim, ampak sadovi našega življenja – ljubezen, usmiljenje, pravičnost. (jč)